Daily training

Daily training Innehåller 4 dagar med planerad träning. Med möjlighet för 1-2 träningsdagar utöver. Detta program riktar sig mot dig som anser sig vara på ”träningsnivå”. Du vet att tiden/tillfälle max är 60-90min och vill fokusera på grundträning.
 

Programmet är uppbyggt med ”warm up”, ”main training” och ”fitness” dessa delarna är i tid ca60min. Sedan finns ”gymnastic” som ett tillval om tid finns för dig och om du själv vill.
Main training
Styrke-baserat och kommer se till att du får din mängd av grundträning för att tydligt förbättra grunden av din styrka.

Fitness
Crossfit-baserad träning som variera i intensitet och längd. Det mesta av träningen är på en grundnivå för att säkerställa att träning mot kvalité blir av. Men kan i vissa fall avanceras (och då finns möjlighet till nedbruten övning)

Gymnastic (optional)
Detta är ständigt ett tillval du själv väljer om tiden finns och om du vill utveckla din gymnastik. 80% av träningen kommer vara ”foundations”, alltså dem grundläggande moment som krävs för vidareutveckling för gymnastik. Detta är ett perfekt upplägg för dig som kanske nyligen upptäckt denna fantastiska träningsform och vill ha roligt samtidigt som du märker av förbättring. 

PRIS
FÖRSTA VECKAN GRATIS
Sedan 295kr / mån (ingen bindningstid)

Competitor

Denna programmering är riktad åt dig som har ett tydligt mål med din träning. Ständig förbättring med utmanande träning, planen och målet är glasklart. Träningsnivån är avancerad och riktad mot dig som har möjlighet för minst 120min/dag. Upplägget går att dela upp i två stycken pass om det är ett krav från din sida (och en rekommendation från min sida). Vi kommer på träningsdagarna att utveckla sportens alla tydliga inslag inom tyngdlyftning, styrkelyft, gymnastik, kondition, strongman och sportens mer specifika moment.
 

Programmet innehåller 5 dagar med planerad träning. Med möjlighet för 2-4 träningstillfällen utöver.

Programmets uppbyggnad ser ut som följande:


General warm up
Flås, egen rörlighet samt specifik rörlighet beroende på inriktning av träning.


Strength (2pass OLY/2pass PL)

Styrka kommer ständigt vara ett av dagens huvuduppgifter. Här blandas Tyngdlyftning och Styrkelyft.

”You know what that means, Squats, Pull’s, presse’s”


Fitness
Dagens andra huvuduppgift. Crossfit-träning, med ständig variation för intensiteter, volym och övningar. ”We shall be prepared”

Gymnastics (optional)
Detta är det första av fyra tillval som planeras. Gymnastiken är ett tydligt inslag i denna sport och ska givetvis förbättras. Dem flesta av er vet vilka moment som bör behärskas och det kommer vi självklart träna. ”You got to earn the basic’s but still wants to improve the details ”

Engine (optional)
Träning riktad mot ökad kapacitet för arbete över tid. Variation av traditionell konditionsträning/utförande med sport specifika moment. Där intensitet och volym varierar beroende på period i programmet.

Strongman (optional)
Slädar, säckar, bollar, stenar, ok, rep, stockar, stänger, väskor ja, behövs det förklaras med andra ord. Redskap och framförallt övningar som bygger en ”all-round” tok-stark kropp. Samt är ett givet tillägg för oss på PBTW

Silverback (optional)
Om vi inte jobbar med övningar eller med redskap från strongman, kommer du jobba ständigt med din bakre kedja. När vi menar på ökad prestation, tänker vi främst på vår baksida. En stark och uthållig bakre kedja kommer få dig att kunna lyfta tyngre, repa längre och framförallt röra dig effektivt över tid. Därför är ”ryggbygge” också ett givet tillägg för oss på PBTW.
”Front to show back to go” #FTSBTG

Accessory/Function (optional)
Tilläggsträning som lägger fokus och energi på funktionen och stabilitet kring leder, Punkt! Förutom valet av diverse övningar för att stärka kroppens hela kedja. Kommer planeringen anpassad så att den riktiga funktionen i kroppen ska tränas och utvecklas. Du som ofta känner dig sliten i kroppens leder (ländrygg, knä, höft axlar osv) bör lägga dessa övningar som hög prio. Utan kroppens grundfunktioner kommer du aldrig röra dig så effektivt du kan. Så all styrka och teknik är inte värt något i det längre loppet om du inte stärker dina grundfunktioner du väl har i kroppen.


Recovery/Aerobic base training
1-2 tillfällen i veckan valet av återhämtningspass alt Aerobic grund träning. 
60-90min 55-80% HR-max, cykel eller löpning.


FÖRSTA VECKAN GRATIS
Sedan 395kr / mån (ingen bindningstid)

True Coach = program i mobilen

När du har gjort din betalning via paypal kommer ett aktiveringmail från Truecoah till din angivna mailadress.
Sedan kommer du kunna ladda ner appen (truecoach) och logga in på ditt konto och ditt träningsprogram är nu tillgängligt.